loading...

اموزش دیجیتال مارکتینگ

مربیگری شغلی برای ضرب مشاغلاحتمالاً این اصطلاح را شنیده اید یا از خود پرسیده اید که چرا مربیگری تجارت باید در تجارت شما گنجانده شود. اکنون قصد داریم تعریفی جامع و کامل از مربیگری کسب و کار به شما ارائ

مربیگری شغلی برای ضرب مشاغل
احتمالاً این اصطلاح را شنیده اید یا از خود پرسیده اید که چرا مربیگری تجارت باید در تجارت شما گنجانده شود. اکنون قصد داریم تعریفی جامع و کامل از مربیگری کسب و کار به شما ارائه دهیم. برای درک این مفهوم ، ابتدا باید با معنای فارسی مربیگری در تجارت آشنا شوید. مربیگری شغلی به معنای "گرایش تجاری" است.

بیزینس کوچینگ(Business Coaching) چیست ؟

فرایند بیزینس کوچینگ یک مدل کلی دارد که در ادامه به آن در شاتوب می پردازیم. این مدل کلی برای دسته ای از افراد خاص طراحی شده است که البته این افراد، جزو اکثریت جامعه شناخته می شوند. این افراد کسانی هستند که برای شروع و راه اندازی یا توسعه و رشد کسب و کار خود، نیازمند راهنما هستند.

اهداف کلی این مدل بیزینس کوچینگ به ۴ هدف تقسیم می شوند.

  1. توسعه برنامه های عملی برای رسیدن به اهداف کسب و کار
  2. بررسی و شفاف سازی ایده کسب وکار یا توسعه آن
  3. ایجاد روندی برای استمرار در مسیر توسعه و توانایی مواجهه با مشکلات و محدودیت ها
  4. ایجاد حس خلاقیت و اعتماد به نفس برای عملی کردن برنامه کسب و کار یا توسعه آن

کوچ (فردی که کوچینگ می کند) باید کاری کند تا روند این فرایند، کسب و کار مراجع را از خوب به سمت عالی هدایت کند.

این مرحله نیز بسیار مهم است و برای مدیران و مشتریان بسیار مهم است که از مفهوم کلی مدل کسب و کار و برنامه مطلع شوند و سپس بر اساس ایده های خود برنامه و مدل کسب و کار طراحی کنند.

در مرحله بعدی ، ما در مورد اینکه مدل تجاری یا برنامه کسب و کار چیست بحث خواهیم کرد و آن را توضیح خواهیم داد.

سوالات راهنمای تجارت
اینها س questionsالاتی است که پس از پاسخ به آنها می توانید به شروع ، ادامه و رشد کسب و کار کمک کنید. در ادامه به برخی از موضوعات اصلی و کلیدی در ایجاد یک طرح و مدل کسب و کار خواهیم پرداخت.

1- اولین سوال اصلی در طرح و مدل کسب و کار این است که چه کسی کاندیداها (یا به اصطلاح مشتری) محصولات یا خدمات شما هستند و ویژگی ها ، نیازها و علایق آنها چیست؟ شما باید بتوانید مدلی یا برنامه ای را طراحی کنید که خصوصیات و نیازهای بیشتر مشتریان را برآورده کند. برای موفقیت در یک تجارت شریک ، شما به چیزی بیشتر از شانس نیاز دارید.

2- سوال مهم دوم این است که چگونه داوطلبان (کانال ها) با ویژگی های خدمات یا محصولات شما و همچنین با ارزش های خدمات یا محصولات شما آشنا می شوند؟ بعد از این سوال ، شما باید یک قدم جلوتر بروید و س questionsالات مربوط به مرحله بعدی را بپرسید. سوالی که باید بعد از این مرحله بپرسید این است که آیا دستیابی و خرید محصولات یا خدمات برای متقاضیان آسان است یا اینکه نامزدها به سختی می توانند کالایی را بدست آورند.

3- سوال بعدی حل مشکلات مشتری پس از خرید محصول یا استفاده از خدمات است. برای مثال ، اگر به مشتریان امکان خرید آسان محصولات خود را می دهید. اگر خدمات پس از فروش خوبی نداشته باشید ، به نام تجاری خود آسیب می رسانید و پس از آن ، به دلیل تجربه بدی که برای نامزدهای شما ایجاد شده است ، آنها دیگر از محصولات یا خدمات شما استفاده نخواهند کرد که باعث کاهش فروش در طولانی مدت خواهد شد. و سود شما خواهد بود.

4- این س aboutال در مورد نحوه و چگونگی کسب درآمد است. یعنی اگر کالای یا خدمات ارزشمندی را به نامزدها ارائه دهید ، آنها تمایل به خرید دارند. در این مرحله ، روش قیمت گذاری و کسب درآمد مهم می شود. روش های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد ، اما بسته به نوع محصول یا خدمات می توانید از چندین نمونه از آنها استفاده کنید.

5- سوال پنجم در مورد نحوه برقراری ارتباط با داوطلبان است. این ارتباط باید به صورت هوشمند برقرار شود تا شما همیشه مجبور باشید این سه کار را انجام دهید. اطلاع رسانی به مشتری در هنگام خرید ، راهنمایی مشتری پس از خرید ، کمک به مشتری در حل مشکلات مختلف مربوط به خدمات یا محصولات شما. برخی از شرکت ها از راه حل هایی برای ایجاد ارتباط با مشتری و همچنین اطمینان خاطر از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال ، ارتباطات شخصی مستقیم ، ارائه دستورالعمل ها و ... یکی از این راه حل ها است.

مرحله پنجم) بازنگری و ارزیابی:

در مراحل قبلی بررسی کردیم که چه چیزهایی طبق روال و درست کار می کنند و چه چیزهایی نیاز به اصلاح و بازبینی دارند. ما در مراحل قبل ارزیابی کردیم که همه چیز به بهترین نحو پیش رود و مدل کسب و کار تقریبا کاملی به ما ارائه می دهد و فقط باید اصلاحات کمی در آن رخ دهد. ارزش ها بررسی شد و سازگاری آن با کسب و کار بررسی شد.

همچنین در این مرحله، کل فرایند قبلی را بازبینی می کنیم و بعد از آن، به سراغ ارزیابی می رویم و با توجه به آن متوجه درست بودن یا نبودن مسیر خود می شویم؛ و اگر دریابیم که در مسیر درستی قرار داریم، می توانیم به پیشروی کسب و کار پی ببریم و تقریبا از دستیابی به هدف اطمینان پیدا کنیم.

پرسش های متداول در این مرحله به شرح زیر است:

چگونه می توان مشکلات را به گونه ای حل کرد که دیگر تکرار نشوند؟

چه چیزی تو را از اقدام و عمل باز می دارد؟

مهم ترین عناصر یک رابطه بیزینس کوچینگی چیست؟

  1. متعهد بودن: متعهد بودن، یک عنصر کلیدی برای ایجاد و برقراری ارتباط موثر میان مدیران و مراجع با بیزینس کوچ می باشد. متعهد بودن باید از طرف هر دو جانب رعایت شود. رعایت کردن این تعهد شامل صرف وقت کافی و لازم، اشتیاق داشتن و … که رعایت کردن همه این ها، موجب اعتماد طرفِین به یکدیگر می شود و در نتیجه، نتایج مطلوب تری از فرایند بیزینس کوچینگ برای هر دو طرف، کسب می شود.
  2. احترام: این احترام از طرق مختلفی ایجاد می شود. این احترام می تواند از تشخیص و به کارگیری دانش، مهارت و توانمندی های کوچ (کسی که فرایند بیزینس کوچینگ را انجام می دهد) و عملی شدن وظایف کسب و کارها ایجاد شود.
  3. اعتماد: این اِلمان از نتیجه در دسترس بودن، وفاداری و ارتباط درست به وجود می آید.
  4. توقع: کسب کار شما باید توقعات واقع گرایانه ای از کوچ و فرایند بیزینس کوچینگ داشته باشد، زیرا کوچ نمی تواند معجزه کند. اگر کسب و کار شما، انتظارات و توقعات واقع گرایانه ای نداشته باشد، می تواند باعث برهم خوردن اعتماد و احترام ایجاد شده بین دو طرف بشود.

ادامه ی مطلب در 

https://shatoob.com/what-is-business-coaching/

عباس بازدید : 68 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 زمان : 15:52 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 532
  • بازدید کلی : 2,219